Tovább zajlik a bírságolás haláltusája: a MÁV és a VOLÁN egyaránt vért izzadva kínlódik a büntetések befizetésére nem hajlandó utasokkal

0
Past Due Bankrupt

Egyre csak lázadnak az emberek a bírságfizetés ellen. A COVID-karantén óta, mikor kisnyugdíjasokat félmillió forintokra büntettek levegővételért és az emberek telefonjaira karanténappot parancsoltak a hatóságok, a lakosság lelkiismeretes működésre hajlandó fele isten adta kötelességének érzi a rá oktrojált terrorisztikus büntetési összegek kicsengetésének visszautasítását.

Miután Szlovénia új kormánya visszavonta a a koronavírus-terror idején igaztalanul kirótt bírságokat és kártalanította az alkotmányellenes intézkedések áldozatait, majd a magyar kormány is lebukott ama statisztikájával, hogy 2021-22-ben a lakosságra kirótt bírságok tekintetében az 50%-ot sem éri el az emberek fizetési szándéka vagy képessége, idén is folytatódik a pártállami terror ütlegét többé eltűrni nem hajlandó passzív ellenállás.

Szemben a karhatalmi bírságokkal, a mostani hír a MÁV és a VOLÁN háza tájáról érkezett, mely tömegközlekedési szervek vért izzadnak a bliccelésen kapott utasokra kirótt büntetések behajtásával. Különbség a két adat között, hogy a VOLÁN csak az előző évi büntetés / teljesítés arányszámait hozta nyilvánosságra, míg a MÁV az összes létező követelését.

Vasut Offline

…A MÁV-Start jegyvizsgálói 2022-ben 19 ezer alkalommal, 2023-ban pedig több mint 30 százalékkal többször, 25 ezer esetben szabtak ki büntetést a jegy nélkül utazók részére, a növekedés egyik oka a vasúttársaság szerint a tavalyi év rekord utasforgalma lehet.

Az elmúlt évben csaknem 6700 ügyet sikerült lezárni, ezzel 35 millió forintnyi tartozást egyenlítettek ki a MÁV-Start felé… Jelenleg több mint 70 ezer utas 170 ezer tartozását kezeli a vasúttársaság 4,1 milliárd forint értékben.

A Volánbusz járatain 2023-ban 13 ezer esetben szabtak ki pótdíjat 223,9 millió forint értékben. Tavaly összesen 59,9 millió forint érkezett be az elmúlt évek tartozásainak rendezésével.

Az EconomX által lehozott hír szerint tehát a MÁV 4,1 milliárd forint rendezését követeli 70 ezer utasától, mely összegből múlt évben 35 millió forintot sikerült begyűjteni. Ugyanígy a VOLÁN 224 millió forint kintlevőségéből 60 millió érkezett be a kasszába.

Bureaucratic Nightmare

Egyszerű kalkulátorral nem nehéz kiszámolni, hogy egy év távlatában a VOLÁN 27%-os behajtási „sikert” könyvelhet el magának, míg a MÁV az összes kintlevősége tekintetében éves szinten a nyilvántartott tartozások kevesebb mint 1 százalékát képes kiverni utasaiból.

Ez aztán a lenyűgöző eredmény! Tényleg nem akad objektíve egyéb választásuk az embereknek, mint alanyi jogon kicsengetni a hasraütésszerűen kirótt pénzbírságokat, s nyilván minden tranzakció automatikusan teljesül is, ahogy azt a propaganda láttatni óhajtja.

A társadalmi ellenállás valóságos árhulláma bontakozott ki a COVID-terror óta. Temérdek hitelkonstrukció (amerikai diákhitelek, magyar hitelkártya-adósságok, kínai jelzálogok), bírság (karanténszabályok és levegővétel tilalmának megszegése okán kirótt büntetések), pártállami diktátum (oltakozás, digitális pénz, anyagi előnyökért ellés) beiktatását kíséri 50 százalékot is alulmúló engedelmességi ráta.

Nem lehet más végkifejlete mindennek, mint a totális összeomlás.

Addig is, míg a rendszer végső haláltusája zajlik, nevezett vállalatok szóvivői igazán csattanós reakciójukat fűzik a büntetés-fizetgetések fatális elmaradásához.

Ennyit Kell Fizetni

Felhívták a figyelmet arra, hogy a bírságot kapott bliccelők a nagyobb problémákat, a felesleges többletköltségeket kerülhetik el azzal, ha tartozásukat mihamarabb rendezik. Ehhez a MÁV-Volán-csoport segítségét is kérhetik: egyedi fizetési konstrukciót, részletfizetést, fizetési halasztást is kaphatnak, ha szeretnék rendezni tartozásukat – áll a közleményben.

A hatalom a lakosság létének totális ellehetetlenítésére tör. A lakosság folyamatosan szegényedik, reáljövedelmük évről-évre egyre csökken. Az ipari termelés Európa komplett területén hanyatlik.

Ilyen körülmények közt az emberek egyre jelentősebb hányadának egyéb lehetősége nem is marad, mint alanyi jogon felhelyezni sejhajukat az olykor kényszerű úticéljukhoz való eljutásra. Köszönhetően annak, hogy a hatalom az A pontból B-be jutás minden szóba jöhető alternatív instrumentumát felszámolta, a pénz regnumát és a pénzkereset kényszerét univerzális diktátummá formálta, tömegek részére vált élet-halál kérdésévé a bliccelés és így a büntetés kockázatának bevállalása.

Visszajelzés
0 hozzászólás
Beágyazott kommentek
Minden hozzászólás