A kemény munka debilizáló és jellemet leépítő hatása

A modern munkatársadalom legförtelmesebb hazugsága – s e hazugság propagálásában a burzsoá és munkás kaszt egyaránt önfeledten osztozkodik heveny neisegyékezések kíséretében –, hogy kizárólag a kemény munka lehet az egyetlen és kizárólagos szóba jöhető vezérelve a komplett bolygó népességének, hiszen az fejleszti a jellemet, felemeli az erkölcsi érzéket, oly értékes tudást és tapasztalatot ad kezünkbe, amelyek munkán kívüli foglalatosságok által semmiképp nem szavatolhatók.

Már a XIX. században megkérdőjelezhetetlen dogmává lett a gazdagok erkölcsi felsőbbrendűségének ténye. Milyen kár, hogy a valóság teljesen más képet prezentált erről a roppant „önzetlen, adakozó, filantróp” kasztról:

A szegények évente nagyobb összeget adnak egymásnak, mint amennyivel a gazdagok segítik a szegényeket. Maguk is nehéz körülmények között tengődtek, s ezért együtt éreznek azokkal, akik rossz helyzetben vannak; a munkás embert lát minden emberben, a burzsoá ellenben nem tartja embernek a munkást.

Ai Felesleges Szaporulat Csoves Fiatalok

Ez az oka annak, hogy a munkások szívélyesebbek, barátságosabbak, és bár nagyobb szükségük van pénzre, mint a vagyonosoknak, mégsem áhítoznak úgy rá, —szemükben a pénznek csak amiatt van értéke, amit érte vehetnek. a burzsoá szemében viszont különös, benne rejlő értéke van a pénznek, istennel ér fel, és ezáltal a burzsoát közönséges, piszkos „pénzemberré’ teszi. A munkás tehát, aki nem borul le áhítattal a pénz előtt, nem olyan pénzsóvár, mint a burzsoá, aki csak azért tesz mindent, hogy pénzt keressen, aki életcélját pénzeszsákok felhalmozásában látja. Ez az oka annak is, hogy a munkás sokkal elfogulatlanabb, sokkal világosabban látja a tényeket, mint a burzsoá, és nem az önzés szemüvegén át tekint mindenre.

A hiányos erkölcsi-morális nevelés elfogulatlanabbá és megértőbbé teszi a munkás osztályt, ellentétben a burzsoáziával, akik morális ítélkezést végeznek. A kisemmizett dolgozók általában nem válnak morális fanatikusokká, álszentekké, nem pusztítják a bolygót saját kútfőből pattintott földi megváltástanaikkal, mint mesterséges intelligencia isteni uradalma, Mars kolonizálása, a szabad piac édenkerti filozófiája.

Ugyanakkor a depriváltság igazán kétségbeesett akciók művelésére ingerli a munkásosztályt, kiváltképp a munka világába bekergetett asszonyokat, kik egyszerre kényszerülnek a gépek mogyoróért való hajtására és az örök körforgás szisztémáját tovább örökítő utódaikról való gondoskodásra:

Ai Tradicionalis Haziasszony

Az asszonyok gyakran már a szülés utáni harmadik vagy negyedik napon ismét munkába állnak, és csecsemőiket természetesen otthon hagyják; a szabad órákban hazaszaladnak, hogy gyermeküket nagy sietve megszoptassák és maguk is egyenek valamit.

Ekkoriban Ópiummal csitították a gyermekeket, akik ettől debilek lettek. Napjainkban anyukáik iPad elé ültetik őket, hogy debilekké válhassanak.

A kemény munka követelményének hála a korabeli anyukák fizikai leépülések sorát szenvedték el, mint medencetorzulás, terméketlenség, hát, csont -és gerincproblémák garmadája.

A korabeli üzemekben uralkodó ártalmas fényviszonyoknak hála a rövidlátás már gyerekkortól kialakult. A 10-12 órás műszakok és notórius mozgáshiány végett az ízületi és keringési bántalmak időt előtt ragadták magukkal áldozataikat a halálba.

Napjainkban a munka alapú társadalom nőnemű éltetőinek 15-18%-a terméketlen, a férfiak spermaszáma pedig az 1970-es évekbeli átlagok fele alá csökkent. A keleti, kiváló tanulmányi előmenetelt és 996 munkarendet (reggel 9-től este 9-ig, heti 6 napon át) megkövetelő nemzetek ifjainak több mint fele rövidlátó, a 40+-osak körében pedig egyre több áldozatot gyűjt magának a halálra dolgozás.

Work Failure

A kapitalizmus életellenes szisztémája kipusztítja maga mögül az életet.

A hazug CSOK és babahitel konstrukciókkal alátámasztott munkatársadalom nem megtartja, hanem felbomlasztja a családokat. Mindennemű ellentétes propaganda ellenére:

A nők munkája mindenekelőtt teljesen felbomlasztja a családot; mert ha az asszony naponta 12—13 órát a gyárban tölt és a férj ugyanott vagy más helyen dolgozik, mi lesz a gyermekekből? Vadon nőnek, mint a dudva; a szülők heti 1 vagy 1 1 / 2 sh.-et fizetnek idegeneknek, hogy ügyeljenek a gyermekekre.

A kemény munka társadalma a gyermekeket TikTokozó, depressziós, drogfüggő, szorongó magányos szigetekké transzformálja. Nem szükséges ehhez semmiféle szociális média, elegendő a munka doktrínájának szentségesítése:

Az asszony gyári munkája szükségszerűen teljesen felbomlasztja a családot… Az az anya, akinek nincs ideje arra, hogy gyermekével törődjék és az első években a szeretet legegyszerűbb megnyilvánulásaiban részesítse, az az anya, aki alig látja a gyermekét, nem lehet igazi anyja a gyermeknek, szükségképpen közömbös lesz iránta, szerető gondoskodás nélkül fog bánni vele, mintha egészen idegen lenne.

Ai Melyszegeny Kislany

Azok a gyermekek, akik ilyen körülmények közt nőttek fel, később egészen elvesznek a család számára. Ha családot alapítanak, sohasem érzik magukat otthonosan benne, mert hozzászoktak a magános élethez, és így még jobban aláássák a munkások körében már amúgy is megrendült családi életet. Ugyanilyen bomlasztóan hat a családra a gyermekek munkája is. Ha már többet keresnek, mint amennyibe otthoni ellátásuk kerül, lassanként rátérnek arra, hogy szüleiknek bizonyos összeget fizetnek lakásért és ellátásért, a maradékot pedig maguk költik el.

Újabban megint divattá lett, mégpedig a boomerek körében, hogy a szülők bérleti díjat fizettetnek a gyermekeikkel, hogy így akadályozzák meg önállósodásukat és biztosítsák a maguk luxusnyugdíjazását a fiatalok vére-verejtéke árán. Napjaink alfa generációjának tiktokkerei már 13 évesen pénzt keresnek a platformon.

A nő munkája sok esetben nem bomlasztja fel egészen a családot, hanem feje tetejére állítja. A feleség tartja el a családot, a férj pedig otthon ül, vigyáz a gyerekekre, takarít és főz. Ez igen gyakori eset… Elképzelhető, milyen jogos felháborodást vált ki a munkásokból ez a — mondhatni — kasztrálásuk, és hogy ennek következtében mennyire megváltoznak a családi viszonyok, jóllehet a többi társadalmi viszony változatlan.

A cél a feltétel nélküli idomulásra kényszerítés, miközben a rendszer hatalmasainak semmihez nem szükséges alkalmazkodniuk.

Munka Ruhaipari Dolgozok

Napjaink szülői generációja az „amíg az én kenyeremet eszed, addig az lesz, amit én mondok” diktátumával nyomorítja agyon utódait, mivel azt képzelik a hülye fejükkel, hogy a részükre ideiglenes használatba adott pénz az ő személyes privát tulajdonuk, s eme láthatatlan ragasztóval joguk van minden családtagjukat örök rabszolgaságba taszítani.

Akinek bizonyul lehetősége menekülni e mételyező közegből, s elmegy a gyerek városba vagy külföldre, az többé nem is látogatja idős szüleit. Hiszen ha már a rabszolgaság elkerülhetetlen, zajoljon az legalább jó pénzért, ne pedig a zsarnoki alkesz apuka / anyuka ösztönkésztetései kiéléséért.

Az érdekből, CSOK-ból, babahitelből mesterségesen összetákolt család soha nem fog valódi organikus közösséget alkotni:

Ha most az asszony, mint korábban a férfi, arra alapítja uralmát, hogy a család közös vagyonát vagy annak jó részét ő szerezte, ebből szükségszerűen következik, hogy ez a vagyonközösség sem igazi, észszerű közösség, hisz egy családtag azzal hivalkodik, hogy többet hozott a házhoz. Ha a mai társadalomban a család felbomlik, ez a felbomlás éppen azt bizonyítja, hogy alapjában véve nem a családi szeretet, hanem a fonák vagyonközösségben szükségszerűen megmaradt egyéni érdek volt a család összetartó kapcsa.

Csaladi Budzse Terv2

Ugyanilyen viszony alakul ki ott is, ahol a gyerekek nem kosztpénzt adnak szüleiknek, hanem eltartják munkanélküli szüleiket. Ebben az esetben a gyermekek az urak a házban… Egy apa megszidta két leányát, mert kocsmában voltak, ezek pedig kijelentették, hogy már unják a parancsolgatást, és hogy ők is akarnak valami örömet munkájukból. Elköltöztek a szülői házból, sorsukra hagyva apjukat és anyjukat.

A hajadonoknak, akik gyárakban nőnek fel, szintén az a sorsuk, mint a férjes asszonyoknak. Egészen magától értetődik, hogy egy leány, aki 9 éves kora óta gyárban dolgozott, nem tanulhatta meg a házimunkát; ez az oka annak, hogy a gyári munkásnők egészen tapasztalatlanok a háztartásban, és nem valók háziasszonyoknak… Fogalmuk sincs, hogyan kell kisgyermekekkel bánni.

A munka „erkölcsöt fejlesztő és jellemet építő” mivoltának hatása hűen megmutatkozik a kapitalista munkahelyeken:

Még sokkal rosszabbak a nők gyári munkájának erkölcsi következményei. Különböző nemű és korú személyek együttléte egy munkateremben, elkerülhetetlen közelségük, olyan emberek összezsúfolása kis területen, akik nem részesültek szellemi és erkölcsi nevelésben, szükségképpen kedvezőtlenül befolyásolja a női jellem fejlődését. A gyárak társalgási nyelvét sok esetben „illetlennek”, „romlottnak”, „trágárnak” stb. jellemezték az 1833. évi gyári bizottság vizsgálóbiztosai előtt.

Varroda Melyszegeny Munkasok

1845-ben még helyén volt a gyermekeiket féltő szülői generáció egy részének esze, nem úgy, mint manapság:

Leicesterben egy tanú azt vallotta, hogy inkább koldulni engedné a leányát, semhogy gyárba járjon — a gyárak valóságos pokol barlangjai, és a város örömlányainak jó része a gyáraknak köszönheti sorsát.

Mára minden elveszett, még a legalávalóbb csöves szülő, ki egész életművét elkártyázta is a kemény munka és élethosszig tartó tanulás gyilkos diktatúrájába erőszakolja csemetéit, akár súlyos testi fenyítések belengetése mentén.

Meg is lesz mindennek a következménye:

A fiatal, 14—20 éves gyári munkásnők háromnegyed része erkölcstelen életmódot folytat. A gyáros e tekintetben is ura munkásnői testének és bájainak. Az elbocsátással való fenyegetés tíz közül kilenc esetben elegendő, hogy megtörje a lányok ellenállását… Ha a gyáros eléggé aljas hozzá, a gyár egyszersmind háreme is; és ha nem minden gyáros él is ezzel a jogával, ez mit sem változtat a lányok helyzetén. A gyáripar kezdetén, amikor a legtöbb gyáros műveletlen, felkapaszkodott törtető volt, minden társadalmi képmutatás mellőzésével, zavartalanul gyakorolták „szerzett” jogaikat.

Ai Ez Az En Haremem

Munka nemesítő és jellemet építő hatása ugye.

A munka társadalma végeredményében egy végletekig korrupt, aljas és lélekgyilkos privát diktatúrába torkoll, amelyben a munkáltató úgy csalja és károsítja meg kiszolgáltatott alattvalóit, ahogyan csak kívánja:

A rabszolgaság, amelynek bilincseiben a burzsoázia a proletariátust tartja, sehol sem mutatkozik meg világosabban, mint a gyárrendszerben. Itt nyoma sincs többé a szabadságnak, sem jogilag, sem ténylegesen.

A munkásnak reggel fél 6-kor a gyárban kell lennie — ha pár perccel később jön, megbüntetik, ha 10 perccel jön később, be sem engedik, amíg a reggelizés ideje el nem telt, és elveszti negyed- napi bérét (bár 12 órából csak 2 1/2 órát nem dolgozott). Parancsszóra kell ennie, innia és aludnia. Leghalaszthatatlanabb szükségleteinek kielégítésére csak a legminimálisabb időt engedélyezik. A gyárost nem érdekli, hogy a munkás félórányira vagy egyórányira lakik-e a gyártól. A zsarnoki harang elszólítja ágyából, elszólítja a reggeli és az ebéd mellől.

Ora Zsarnoksaga1

Mindezek után a munkaerőt meggyalázó rabszolgatartó még jól be is hazudja, hogy két egyenlő fél között köttetett, kölcsönösen előnyös munkaszerződésnek köszönhetően rabigáskodik a jobbágy élete végéig, minden rá rótt igazságtalanságot önként és dalolva vállalván:

És mi történik aztán magában a gyárban? Itt a gyáros abszolút törvényhozó. Gyári szabályokat bocsát ki, ahogy a kedve tartja; változtatja és kiegészíti kódexét, ahogy neki tetszik; és bármilyen eszeveszett dolgot ír is bele, a bíróságok ezt mondják a munkásnak: „A magatok urai voltatok, senki sem kényszerített, hogy ezt a szerződést megkössétek, ha nem volt hozzá kedvetek; most azonban, mivel önként vállaltátok ezt a szerződést, most meg is kell tartanotok.” A munkásnak tehát még azt is el kell tűrnie, hogy gúnyt űzzön belőle a békebíró — aki maga is burzsoá — és a burzsoázia által kiadott törvény.

Aki ily körülmények közepette nem gyűlöli meg a munka társadalmát, ama tulajdonságáról tesz tanúbizonyságot, hogy már le is züllött az alávaló mocskos állat szintre:

Ezek a munkások arra vannak kárhoztatva, hogy kilencéves koruktól halálukig szellemi és testi pallos alatt éljenek, nyomorultabb rabszolgák, mint az amerikai négerek, mert szigorúbb felügyelet alatt állnak — és emellett még azt kívánják tőlük, hogy emberi módon éljenek, emberi módon gondolkodjanak és érezzenek! Erre persze megint csak akkor képesek, ha szenvedélyesen gyűlölik elnyomóikat és a dolgok ama rendjét, amely ilyen helyzetet teremtett számukra, amely gépekké alacsonyította le őket!

Ora Zsarnoksaga Clockwork Girl

De még sokkal nagyobb gyalázat az, hogy igen sok gyáros azért hajtja be a munkásoktól oly irgalmatlanul a kirótt pénzbüntetést, hogy a nincstelen proletároktól elrabolt fillérekkel gyarapítsa nyereségét.

Gyakori eset, hogy reggel a gyárak órája negyedórát siet és a pontosan érkező munkások már zárva találják a kaput; ezalatt az írnoka büntetéskönyvvel bejárja a munkatermeket és felírja a hiányzók tömegét. Maga Leach egy alkalommal 95 ilyen kizárt munkást számlált össze egy gyár előtt, amelynek órája a város nyilvános óráihoz képest este negyedórát késett és reggel negyedórát sietett.

Fizess, hogy ingyen dolgozhass. Aztán kirúghassunk, mondván nem termelted meg a munkabéred költségeit.

A kor bölcsei még ismerték az igazságot, hogy a test áruba bocsájtása jó pénzért messze nem az erkölcsi toprongyság és züllöttség legalja. Az ugyanis a test áruba bocsájtása gombokért:

A tanú még hozzáfűzi, hogy több leányt ismert, akiknek jó munkájuk volt és különórákban dolgoztak, mégis inkább prostituáltak lettek, semhogy tűrjék ezt a zsarnokságot.

Ai Harem Holgy

Miközben a munkáltató kaszt erőszakkal elvárja, hogy a soha le nem járó műszak mellett még komoly szakmai fejlődésen, tanuláson is átverekedje magát az áldozat, mindezen követelmények homlokegyenest ellentétben állnak egymással. A halálosan fárasztó, dehumanizáló munka MEGAKADÁLYOZZA a valamire is való tudás abszolválását:

Az a munkás, aki gépekre felügyel, aki elszakadt fonalakat köt össze, nem olyan tevékenységet fejt ki, amely gondolkodást igényel; másrészt azonban ez a munka gátolja a munkást abban, hogy szellemileg más dolgokkal foglalkozzék. Ugyanakkor láttuk azt is, hogy ez a munka az izmok, a test tevékenységének nem nyújt kellő teret. Ez a munka tehát tulajdonképpen nem is munka, hanem merő unalom — a leglélekölőbb és legfárasztóbb dolog a világon.

A gyári munkás arra van ítélve, hogy testi és szellemi erőit elsorvassza ebben az unalomban, a gyári munkásnak az a hivatása, hogy nyolcéves korától kezdve egész nap unatkozzék. Azonkívül egy pillanatra sem szabadulhat — a gőzgép egész nap működik, a kerekek, a szíjak, az orsók állandóan búgnak, kerepelnek, és ha a munkás csak egy pillanatra pihenni szeretne, ott terem mögötte a munkafelügyelő a büntetéskönyvvel.

A munkás arra van kárhoztatva, hogy elevenen eltemesse magát a gyárban, hogy állandóan vigyázzon a fáradhatatlan gépre, s ezt a legkegyetlenebb kínzásnak érzi. De a hatás egyszersmind a legnagyobb mértékben eltompító, mind a munkás testére, mind szellemére. Nem is lehetne jobb módszert kitalálni a butításra a gyári munkánál!

Pikwizard 5c3fb7b8a2c1f9d2257ae19d598ae5f8

A munka világa tehát fatális mértékben elhülyíti, debilizálja, fogyatékos állattá teszi a dolgozás követelményén kívülre nem látó népséget, akik aztán ökölrázva követelik, hogy senki más se képzelhessen el a világon más elfoglaltságot a fatális leépülés követelményének alanyi jogú kielégítésén kívül.

Visszajelzés
0 hozzászólás
Beágyazott kommentek
Minden hozzászólás