A konzisztencia fontos, de nem minden!

Konzisztencia alatt a rendszeres, jobbára kiszámítható időpontokban való posztolást értjük. Akkor szeret téged legjobban a TikTok, ha heti szinten legalább 3 klipet posztolsz, lehetőleg rendre mindig egymástól egyenlő időbeli távolságra.

Ugyanakkor a TikTok egyedi videókat tesz virálissá, nem pedig a komplett profilod, ezért mondjuk egy Instagramhoz vagy Facebookhoz képest mégiscsak kevéssé fontos a konzisztencia.

Nincs többé előre meghatározott időpontja a posztolásnak, de ha bizonytalan vagy, vesd be a következő időbeosztást!

A TikTokban az a legjobb, hogy nem szükséges állandó jelleggel a kalendárt böngészned a videóid posztolásához, gyakorlatilag időponttól függetlenül lehetőséged nyílik a viralitásra.

Korábban a napi időbeosztásod (kiváltképp Facebookon) nagyban befolyásolta a sikered esélyét a szociális médiában, mert a posztolás idejének egybe kellett esnie ama csúcsidővel, amikor a legtöbben vannak online.

Influencer Girls Selfie

Ennek béklyóját a TikTokon elfelejtheted, mivel akármikor is raksz ki egy klipet, azt az algoritmus minimum 200 felhasználó képernyőjére mindig ki fogja közvetíteni. Ha nem, akkor árnyék-ban alá helyezett téged a rendszer.

Ez a 200 személy alkotja úgymond a fókuszcsoportot. Ha a kísérleti csoport legalább 25 százaléka folytat valamilyen interakciót a tartalmaddal, akkor az algoritmus felkészíti azt a viralitásra. Eztán a további sikeresség mértékétől függően ezres, tízezres, százezres vagy milliós nagyságrendű nézettséggel ajándékoz meg téged (utóbbi eshetőség magyar tartalmaknál már rendkívül ritka).

Ha mégsem tudnál önállóan dönteni posztolásod időpontjairól, alkalmazd a következő általános és rendkívül egyszerű időbeosztást, melyet a legideálisabbnak számító heti 3 klip kiposztolására használhatsz. Ezen időpontok egybecsengnek a magyar TikTok-felhasználók aktivitásának csúcsidejeivel!

Kedd este 6, péntek dél, vasárnap reggel 6.

Ezek algoritmikusan a legideálisabb idők a posztolásra. Miért? A posztolásnak 4-6 órával szükséges megelőznie az aktivitási csúcsot, hogy mire legtöbben vannak online, már kipörgesd a 200 főre korlátozott fókuszcsoportot. Hétköznap kedd este és szerda (gyakorlatilag egész nap) számít abszolút csúcsidőnek. Kedd este kimaxolhatod a teszterek számát, így szerdán egész nap zavartalanul terjedhet a kliped. Pénteken délután 5-től este 11-ig tart a csúcsidő. Ha délben posztolsz, estére kikerülsz a „tesztidőszakból”, s megkezdheted a virális terjedést. Vasárnap egész nap abszolút csúcsidő a TikTokon, ekkor egy reggeli posztolást követően akár már délutánra felfuthatsz.

Telefon lany tiktok

Amennyiben csúcsidőn kívül volna kedved vagy időd posztolni, egy marketing-ügynökség igazán megöbbentő felfedezést tett: amennyiben hajnali 2-4 óra között töltesz fel videót, annak magasabb esélye mutatkozik a korai viralitásra! Miért van ez? Mert reggel 6-7 óra táján, amikor legtöbben felkelnek, tapasztalható minden egyes hétköznap egy kisebb csúcsidő a TikTok látogatottságában. Mivel ennyire korán szinte senkinek nem bizonyul indíttatása posztolni, a te videód jóval kevesebb konkurenciával kénytelenek vetélkedni, aminek köszönhetően nagyban megnő az esély a kiemelésedre!

Mennyi idő alatt és mekkora eséllyel válik egy TikTok-videó virálissá?

Amennyiben letelt a 3-4 hónap „próbaidőszak”, videóid jellemzően 4 óra és 7 nap közti időtávlatban nyernek maguknak viralitást. A nagy átlag 24-48 óra.

Nemzetközi tartalom esetén 5 millió megtekintés után (egyetlen klipedre) nevezheted magad virális szenzációnak. Magyar videónál ennek a számnak kb. huszada, tehát 250 ezer megtekintés szükséges ugyanezen privilégium elnyeréséhez.

Precízebben lebontván az adatokat:

– Az első ezer megtekintés elérése egy viralitásra kijelölt videó esetén nagyjából 24 órába kerül. Nemzetközi kontent esetén olykor egyetlen óra elég ugyanehhez.

Tiktok tancos lany

– Egy magyar nyelvű virális videó napi megtekintési átlaga 40 ezer néző.

– A viralitás esélye 0,1%, azaz minden ezredik videóból válik virális kontent. Napi szinten 1 milliárd TikTok-videó kerül feltöltésre, akad tehát konkurencia bőven.

– A virálissá váláshoz minimum 10%-os interakció-arány szükséges, azaz 1 millió megtekintéshez százezer megosztást, kommentet és lájkot szükséges abszolválnod. Sok sikert hozzá! 😀

Így kerüld el, hogy a TikTok algoritmus süllyesztőjébe juss!

Kezdeti sikertelenséged nem feltétlen a tartalmaid igénytelensége szavatolja (de azért ne bízd el magad). Előfordulhat, hogy akármilyen jó, érdekes és hasznos klipeket gyártasz, azok akár a te tudtod nélkül válhatnak a TikTok-algoritmus süllyesztőbe taszított áldozataivá.

A TikTok algoritmusa igazán kifinomult cenzúra-hálózattal bír. Nyilvánvalóan a kitiltásod egyértelmű jelét képezi annak, hogy nem szívesen látott vendége vagy a platformnak, ugyanakkor napjaink szociális médiáinak cenzúra-hálózata bárminemű külső jel tanúsítása nélkül húzhat le téged az online jelenlét virtuális toalettjén.

Toilet phone

Hogy hogyan cenzúrázza az antiszociális média online megnyilvánulásaidat, arról készítettem korábban egy részletes összefoglalót. Ennek elolvasásához kattintsd ide!

Az alábbiakban a specifikusan TikTokra jellemző cenzúra-tevékenység formáiról rántom le a leplet.

A TikTok algoritmusa nem fogja kiközvetíteni a következő tartalmi meghatározottságokkal illethető videókat:

– 16 éven aluliak gyártotta videók
– Bullying, kiközösítés, online zaklatás
– Gyűlöletbeszéd, trágárság, meztelenség jelenléte
– Öngyűlölet, önbántalmazás, ártalmas étkezési szokások, mint anorexia vagy bulimia bemutatása
– Baleset -és életveszélyes kihívások
– Meztelenség, szexuális tartalom, erőszak megnyilvánulása
– Szerencsejáték, kábítószerek, dohányáruk és alkohol használata, ill. népszerűsítése
– Lopott kontent feltöltése, illetve hamis interakciók kicsikarása, mint pl. lájkért lájk
– Olyan élőzés, melynek célja a felhasználók elcsalogatása TikTokról
– Tévinformációk közlése. demokratikus folyamatok és választások eredményének megkérdőjelezése

Laptop Munka Team

A rendszer árnyék-ban alá helyezhet, amennyiben a TikTok felhasználási feltételeit nem sértő, mégis többek által kifogásolt tartalmakat gyártasz. Ezek mibenlétére nincs pontos definíció. TikTokon az árnyék-ban általában két hét után eltűnik, szemben mondjuk az Instagrammal, ami hónapokon át fenntartja ugyanezen büntetéseit.

Az árnyék-ban ideje alatt videóid nem válhatnak virálissá. Az árnyék-ban alá helyezett profilod semmiféle értesítést nem kap a tilalom tényéről, kizárólag a videóid megtekintési számainak földbe állása alapján sejtheted, hogy büntit kaptál.

Az árnyék-ban elnyerésének esélyeit nagyban megnöveli spammelő viselkedésed, például ha 24 órán belül több száz videó alá kommentelsz, vagy 30-nál több új profilt követsz be. Ugyanazon videó alá soha ne kommentelj 5-nél több alkalommal. Ne kérdőjelezd meg hozzászólásban vagy videóban a TikTok moderálási és cenzúra-alapelveit.

Bizonyos kifejezések szintén tilalom alatt állnak. A „gay” (meleg, homoszexuális) szó közlése tilalom alatt áll arab, orosz, észt és bosnyák nyelveken. A transzgender szó leírása tiltott arab nyelven, az ACAB mozaikszó (All Cops Are Bastards, Minden Rendőr Rohadék) használata pedig az angloszférában keletkeztet maga után dádát.

Egy konkrét videód nyilvánvaló tiltás alá került, amennyiben annál a soha le nem járó „áttekintés alatt”, ill.”under review” feliratot látod.

Confused Man

Így keress pénzt tiktokkerként!

Sokak részére jelképez vonzó lehetőséget a tiktokkerkedéssel való pénzkereset potenciálja, aminek abszolválására pont ezen a platformon roppant szűkös lehetőségek állnak rendelkezésre.

Jelenleg, 2025-ös állapotok szerint egyetlen bevételi lehetőséggel kecsegtető akció a livesteaming, amiben azonban a Twitch és YouTube egyaránt jobban teljesít a TikToknál.

Magukat a klipjeidet a Bytedance millió megtekintésenként alig néhány ezer forinttal jutalmazza. A közeli jövőben változhatnak az áldatlan állapotok, mivel az egyelőre bejáratás alatt álló TikTok Shopon át saját termékeket árulhatsz vagy promotálhatod másokét részesedésért cserébe, továbbá az élő közvetítéseid alkalmával valós pénzügyi támogatást csikarhatsz ki látogatóidból a TikTok coins-nak hála.

A TikTok nagyon rossz üzletet ajánl részedre a streamjeid monetizációjára: akár bevételeid 70%-át is lenyúlhatja, míg Twitch-en ugyanezen arány 50, YouTube-on 45 százalékot tesz ki. Úgyhogy amennyiben a TikTok pénzkereseti lehetőségei számodra nem kielégítőek, érdemes kacérkodnod a párhuzamosan több csatorna menedzselésének gondolatával más platformokon.

Laptop streamer lany

Ne ragadj le kizárólag a TikToknál, nyiss a hasonszőrű alternatív platformok felé!

Ha szeretnél ténylegesen is megélni tartalomgyártásból, (egyelőre legalábbis) nem szorítkozhatsz kizárólag a TikTokra. Szinte minden más konkurens platform nyújt számodra olyan előnyöket, melyek a TikTokból sajnálatos módon hiányoznak.

Tartalom-monetizáció terén még mindig a YouTube a király, azaz mindennemű szponzorációs kényszert mellőző tartalomgyártásból kizárólag ezen tudsz megélni.

Influencer-marketing és szponzoráció szempontjából az Instagram marad az etalon, mivel a tehetséges eladói vénával megáldott egyedek itt érhetik el a lehető legmagasabb konverziós rátákat.

Mindkét platform évekkel ezelőtt bevezette a maga rövid videós alternatíváját a TikTokkal szemben, melyek YouTube-on a Shorts, Instán a Reels elnevezést kapták.

Mindezek mellett a Facebook, X (egykori Twitter) és a Snapchat egyaránt rendelkezik rövid klip szolgáltatással, ám ezek egyike sem biztosít a tartalomgyártók részére közvetlen pénzkereseti lehetőséget, marketing szempontjából pedig elég gyengén muzsikálnak, hála az alacsony engagement-szinteknek és a bevétel-megosztás hiányának.

Asian girl selfie

A tények figyelembe vételével tehát a TikTokkal szemben álló kizárólagos (klipek terjesztése és monetizáció szempontjából egyaránt vállalható) alternatíva az Instagram és a YouTube marad. Instán ugye a videók mellett állóképeket és albumokat is feltölthetsz, YouTube-on pedig a különálló fülek alatt böngészhető hosszú videók és élő eladások egyaránt kényelmesen megférnek egymás mellett.

Hosszú évek óta működő szisztéma, hogy az elsősorban Twitch-en operáló streamerek külön YouTube csatornával is bírnak, amire megvágott élő adásokat vagy legmókásabb pillanatokat kiemelő Shorts-okat pakolnak fel. Mindennek ellenére a Twitch-hez szokott streamerek sem a YouTube-ot, sem a TikTokot nem favorizálják élőzéseikhez, mivel a Twitch egészen egyedi monetizációs és interakciós formulát működtet, amely mellett a YouTube és TikTok live-ok labdába sem rúghatnak.

Fontos tehát meghatároznod, elsősorban mely tartalmak előállítását forszíroznád, mert ha hosszabb videókat, azok publikálására a YouTube a legmegfelelőbb platform. Rövid klipek közléséhez továbbra a TikTok a műfaj koronázatlan királya, live-ozásra viszont akár a YouTube, akár a Twitch gazdagabb eszköztárat biztosít a TikTokhoz képest. Ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy míg a YouTube és TikTok dugig vannak magyar felhasználókkal, a Twitch mind a mai napig egészen Amerika-centrikus maradt, tehát magyarként rendkívül nehezen aknázhatod ki annak kiváltképp bevételszerzés szempontjából egyedülállónak számító lehetőségeit.

Twitch streamer lany

A hazai viszonyok figyelembe vétele mellett a legütősebb kombó, ha tartalomgyártóként a TikTok fiókod mellett YouTube csatornával, influencer-promoterként pedig Instagram profillal bővíted tevékenységed színtereit.

Íme a lényegi különbségek a TikTok klipek, YouTube Shorts és Instagram Reels közt!

Mivel mindhárom nevezett platform megengedi részedre nyúlfarknyi videók közlését, csábító ajánlatnak tűnik mindhárom felületre ugyanazon tartalmakat kipakolni. Nagy hiba! Lássuk csak, miért.

Az Instagram fotó és videókészítés szempontjából egyaránt favorizálja az agyonfilterezett, agyonmanipulált felvételeket. A TikTok ezzel szemben az autentizmust forszírozza, azaz a képminőség maximalizálásától eltekintve semmi szükség speciális effektekre.

A TikTok minden klipre rápakolja a maga vízjelét. Ugyanezt a klipet ha feltöltöd Instára, annak algoritmusa büntetni fog téged. Elkerülhetetlen, hogy a klipjeidet eredeti formájában, vízjel nélkül rakd fel Instára és YouTube-ra egyaránt, ehhez viszont külső kamera és szerkesztőappot szükséges használnod, amelyek, mint említettem korábban, nem kedveznek a TikTok-viralitásnak.

Content Creator Girl Dilemma

Összességében igencsak kritikus aranyszabály, hogy a TikTok és Instagram egyaránt nagyban favorizálja az exkluzív tartalmakat, s nem veszik jó néven, ha valamely klipedet a konkurenciánál is futtatod.

Javíthatod sikerre való esélyedet, ha mindegyik platformra teljesen eltérő időpontokban (preferáltan 1-2 hét különbséggel) és bárminemű vízjel nélkül posztolod videóidat. Hála az égnek 2025-ben mindkét konkurens platform egységesen 3 perc maximális hosszúságot szabott meg a feltölthető klipekre, így legalább az újraszerkesztgetésekkel nem szükséges többé bajlódnod.

Utolsó értékes tanács, hogy háttérzenét lehetőleg csak utólag és visszavonhatóan vágj be a klipek alá, mert annyira eltérő mindhárom platform szerzői jogkezelése, hogy szinte garantáltan nem fogsz találni olyan muzsikát, amelyet mindhárom felületen probléma nélkül felhasználhatsz.

Visszajelzés
0 hozzászólás
Beágyazott kommentek
Minden hozzászólás