Se szeri, se száma azoknak a hackeknek, melyekkel a kreatív tiktokkerek a vágyott 15 másodperc hírnévért bepróbálkoznak az ajánló algoritmus megpuhítására, hogy végre az ő tartalmaikat is felkapja és telefonok képernyőinek százezrei felé közvetítse.

Te, aki eme útmutatóhoz tévedtél merő véletlenségből vagy kíváncsiságod okán, most egy mindössze tíz perc hosszúságú gyorstalpaló keretében tudakozódhatsz a TikTok-algoritmus legféltettebb titkairól, melyek megismerésével jó eséllyel behozhatatlan előnyre tehetsz szert az össznépi figyelem -és lájkvadászat heveny küzdelmében!

Jól figyelj hát, mert az alábbi bekezdések felfedik részedre a TikTok-hírnév szinte bombabiztos receptjét, amelyre még a szentséges algoritmus sem képes nemet mondani!

Induljunk el a kályhától, azaz legelső közben fedjük fel, mely tartalom-típusok számíthatnak egyáltalán a legnagyobb mértékű figyelemre, legmagasabb lájk, komment és megosztás-számokra?

Milyen típusú videók válhatnak virálissá TikTokon?

Dancing Girls Phone

Amennyiben bárminemű komoly erőfeszítést és kínos kísérletezgetést mellőzvén kívánnád mesés sikered a TikTok felületén bebiztosítani, érdemes tisztába kerülnöd ama népszerű kategóriák és tartalom-típusok sokaságával, melyek e platform legmagasabb érdeklődésre és engagement-szintre számító klipjeinek minősülnek, immár hosszú évek óta betonstabilan.

Hagyományosan a következő kategóriák számítanak a pár másodperces örömfalatokra vadászgató fiatalság szempontjából ellenállhatatlannak:

TikTok kihívások

Ez egy rendkívül dinamikus, ugyanakkor egyben alkalmi műfaj. Rendszerint megjelennek a TikTok felületén különféle véletlenszerűen felkapott kihívások, melyekre reagálván játszi könnyedséggel tornászhatod fel nézőszámaidat. Ugyanakkor egy-egy kihívás legfeljebb néhány hétig marad aktuális, így ideiglenes követőszám-booston felül nem érdemes kizárólag ezekre alapoznod videógyártó tevékenységedet.

Táncos videók

Az örökzöld sláger a vidám, önfeledt táncikálás, az egyéni képességek (vagy éppen azok hiányának) széles skáláját lefedvén. 1-2 évvel ezelőttig muszáj volt a felkapottság szavatolásához valamely éppen futó slágerre ráznunk tagjainkat, újabban ennek követelménye kezd visszaszorulni.

Ének-imitációk

A Dubsmash-örökség hagyatékai a különféle vicces grimaszokkal tarkított dalszöveg-utánzatok. Újabban ez a műfaj leszállóágban van, igazán kiemelkedő teljesítményt szükséges villantanod a heveny nevetgélésre éhes közönségednek a felfutásodhoz.

Jelenet-utánzatok

Ezek lehetnek akár film, akár színpadi jelenetek mímelései, illetve paródiai. Elég megosztó műfaj, mivel sok tehetség nem szükséges hozzá, ellenben a nézők az azonosulás és nosztalgia végett gyakorta felkapják e klipeket.

Cuki állatos videók

Újabb örökzöld sláger, mellyel igazán nagyot lehet dobbantani. Ugyanakkor a közönséged megtartása érdekében szükség lehet más műfajok bevetésére, ráadásul házi kedvenceid sem feltétlen érzik minden egyes nap szükségét a nézők jókedvét szolgáló bohóckodásnak.


Az engagement feltornászása érdekében a TikTok fejlesztői rendre megkísérelnek újabb kategóriákat beemelni a köztudatba, melyek elütnek a korábban megszokott tartalomtípusoktól. Az elmúlt két esztendő során a következő plusz kategóriák felemelkedését tapasztalhattuk a sorolt, úgymond stabil és bombabiztos nézettséget szállító tartalmakon felül:

Tartalomgyarto influencer lany

Villám-híradások:

Elképesztően virális kontenteket és szélsebesen felfutó népszerűséget gyárthatsz a napi hírek zanzásításával és közlésével, esetlegesen kommentálásával. A Z-generáció nemhogy tévét nem néz, de a szöveges hírportálok is idegenek számukra, így egyre többen váltanak a híradások megismerése érdekében TikTokra vagy YouTube-ra. Jelenleg Dylan Page az egyik legnépszerűbb TikTok-riporter, az ő videókészítési módszerét érdemes ellesned a felfutásod érdekében.

Politikusok személyes csatornái:

Magyar Péter, Orbán Viktor és Toroczkai László (breaking: Dobrev Klára is) egyaránt önfeledten verseng a Z-generáció lájkjaiért TikTokon. Nyilván, ha magad nem vagy politikus, e műfaj lehetőségeit nem tudod kihasználni, de azért jelentős potenciál rejtezik a politikai kommentárokban is, lásd Brett Cooper felfutását YouTube-on.

Spirituális tartalmak:

Eleddig tojáshéjakon lépkedett, akinek volt mersze bevinni a spiritualitást a TikTok felületére, de az MI-generálta passzív-agresszív Jézusok után itt az ideje virálisan terjeszteni az igaz hitet, különben tényleg a gép mondja meg nekünk, miben áll az erkölcsileg és morálisan kifogástalan élet művelete. A spiritualitás egyelőre alig kiaknázott potenciálját jelképezi a TikTok-nak, ezért rendkívül erős növekedési-fejlődési lehetőségek rejteznek e kategóriában.

Booktok (könyvajánlók):

Booktok szekcio

A Barnes & Noble könyváruház máris lecsapott a trendre a maga Booktok szekciójának berendezésével, mi egyszerű emberek pedig temérdek intellektuális érdeklődésű, a szabvány TikTok-felhasználónál minden bizonnyal intelligensebb rajongót gyűjthetünk magunk köré kedvenc könyveink bemutatásával és ajánlóival.

Oktatás:

A hosszú videók közlésének lehetősége végett immár oktató célzatú tartalmak is teret nyerhetnek a TikTokon, habár ezen kategóriában egyelőre ne számíts kiemelkedő viralitásra. Viszont akár a jövő egyik nyerő műfaja lehet a könnyed, de ezért hathatós fejtágítás a téged érdeklő területek bemutatásával.

A viralitás potenciáljával felvértezett kategóriák természetesen évről évre változhatnak, általában véve a TikTok fejlesztői reagálnak leggyorsabban az online videónézési trendekben zajló változásokra, míg a Facebook, Instagram, YouTube és Twitch inkább csak lohol ezek után.

Kis eséllyel és nagy nehézséggel, de akad lehetőséged trendektől függetlenül is gazdagítani csatornád tartalmát és látogatottságát egyaránt. Ehhez egy ún. generális csatornát szükséges létrehoznod, amelynek kizárólag a fő profilját határozod meg (pl. híradás, szórakoztatás, ismeretterjesztés), és ezeken belül szabadon váltogathatod a profilodba illő tartalom-típusokat, mindenből egy kicsit alapon, miközben folyamatosan monitorozod a klipjeid teljesítményét.

Insta Szelfi Lanyok

Amennyiben a fenti, igencsak népszerű kategóriák egyike sem igazán nyerte meg tetszésed, esetleg ama kevesek közé tartozol, kik tartalomgyártókként a heveny viralitás helyett inkább ún. niche (szűk érdeklődési területet lefedő) közösséget szeretnének csatornáik köré gyűjteni, akkor kifejezetten neked való az alternatív TikTok-videóötleteket ajánló írásunk!

Nem szeretsz táncikálni? Íme néhány alternatív TikTok videóötlet, melyekkel könnyedén befuthatsz!

Így készítsd elő TikTok klipjeidet a virális terjedéshez!

Csatornád koncepciójának megválasztása meglepő módon a legkönnyebben abszolválható akcióját jelképezi TikTok-kalandodnak, a legtöbb kísérletezést és időbefektetést ugyanis a terjesztés meglehetősen komplex és kiszámíthatatlan folyamata kívánja.

Hogy a csatornád úgymond FYP-konform működését a lehető leghathatósabb módon és a legrövidebb idő alatt kicsikarhasd, szükséges tisztába kerülnöd a TikTok algoritmus lényegi működési elvével. Ez egy laikusnak nem igényli komoly matematikai formulák biflázását és statisztikai mérőszámok vizsgálatát, ehelyett a minimális technikai követelmények elsajátítása után a ráérzési képességeid finomhangolása szükségeltetik. Azaz némi gyakorlással megsejtheted, hogyan készítsd el a lehető legzajosabb siker elérésére alkalmas videóidat.

Dancing Girls Phone

Legelső körben tisztázzuk a kevéske fennálló technikai követelményt az esetleges terjedést gátló tényezők kiküszöbölésére.

Bár eredetileg alacsony felbontású kamerával készített felvételeket is előszeretettel kapott fel a TikTok algoritmusa, 2025-ben már nem elégedhetsz meg homályos és fél fejed kilógató kameraképekkel. Jövőbeli sikered szavatolása érdekében minimum 1080p (állítva 1080×1920 pixel felbontású videók rögzítésére képes) kamerára lesz szükséged. Kiváltképp fontos a tiszta képet rögzítő lencse használata TikTokon, mert a platform az autentizmust szorgalmazza, azaz nem szereti az agyonretusált felvételeket.

Nagyjából tíz éve szinte minden középkategóriás telefon képes az 1080p-s videók készítésére, tehát e követelmény nem jelképez leküzdhetetlen akadályt.

Ha videót pakolsz fel a csatornádra, fontos tisztába kerülnöd a ténnyel, hogy az algoritmus erőteljesen favorizálja a TikTok appon belül ellőtt vagy a Bytedance hivatalos videóvágó appjával (CapCut) készített felvételeket, míg a külső videószerkesztő alkalmazással manipulált vagy külső forrásból feltöltött videókat hátrébb sorolja. Ez nem jelenti automatikusan, hogy szerkesztett videó nem válhat virálissá, mindenesetre ezeknek kisebb esélyük marad a sikerre.

Nagyjából ennyit a technikai részletekről, a következő bekezdésekben az algoritmus „személyiségének” elemzésével próbáljuk maximalizálni a siker esélyét.

Social media algoritmus valogatas

Ahhoz, hogy a viralitás potenciálját a magad részére kimaxolhasd, muszáj tisztába kerülnöd a TikTok akár napi szinten váltakozó trendjeivel. Kiváltképp ha marketing vagy influencer tevékenységet végzel, ezen ismeretek elkerülhetetlenek a csatornád felfuttatásához. Ha egyszerű magánszemélyként kizárólag a megtekintéseid, lájkjaid és feliratkozóid számait szeretnéd a lehető legmagasabb szintre tornászni, a következő alfejezetet akár ki is hagyhatod.

Ne szaladj fölösen a trendek után, inkább előzd meg őket!

Minden egyéb akciódnál nagyobb esélyed mutatkozik a zajos sikerre, amennyiben egy épp robbanás előtt álló trendnek vagy hashtag-nek megfelelő tartalmakat gyártasz. Igen ám, de hogyan lehetséges előre megsejteni, mi válhat virális trenddé egy-két nap vagy hét múlva?

Ennek kiderítésére akár ingyenes, akár fizetős eszközök garmadája áll rendelkezésre. E cikk kereteibe két alap szolgáltatás elemzése fér bele.

A TikTok saját hatáskörébe tartozó TikTok trends oldalon napi szinten tájékozódhatsz az épp fellövellő érdeklődésnek örvendő tartalomtípusokról és hashtag-ekről, melyek listáját országokra lebontva is átböngészheted. Ezek napi szintű átnyálazása egyenesen elkerülhetetlen egy valamit magára is adó nézettség-maximalizáló influencer számára.

Az Exploding Topics egy hangyányit érdekesebb weboldal, itt viszont a részletes statisztikák böngészése előfizetési díjhoz kötött. Míg a TikTok trends az aktuális tartalmak és hashtag-ek felfutását mutatja, az Exploding Topics előre jelzi a közeli jövőben alapos felfutásnak számító témaköröket. Ennek segítségével már azelőtt beelőzheted a konkurenciát a trendeknek megfelelő tartalmak generálásával, mielőtt azok felülhetnének a következő meghatározó divatok vonatára.

Tiktok kontent kreatorok

A következő tanácsok immár mindenki által hasznosítható infókkal szolgálnak aktuális népszerűségtől és TikTokon végzett tevékenységtől függetlenül.

Ne kövesd vakon a trendeket, légy tisztában követőid ízlésével!

Bár trendeket követni bombabiztos receptnek tűnik, kizárólag ezek kiszolgálása a viralitás érdekében csakhamar a kiégés útjára terelhet téged, kiváltképp amennyiben nem is személyes érdeklődésednek megfelelő kontenteket terítesz nézőidnek.

Ha valamely brandet képviseled, akkor sem érdemes olyan virális kihívásokba belefognod, melyek nem illeszkednek a márka vízióihoz. 2025-ös állás szerint a trendek hajszolása immár egyáltalán nem keletkeztet maga után automatikus viralitást, magyarán kizárólag ama trendeket vedd számításba, melyek tényleg illeszkednek a megbízóid közvetítette vállalati misszióhoz.

Trendi zenék kiválasztásával immár nem tehetsz szert helyzeti előnyre!

Bár 2023-ig bezárólag egy felgyorsított Bloody Mary klipedbe illesztése gyakorlatilag automatikusan garantálta a biztos sikert, 2025-ben ez már nem így van.

Legfrissebb jelentések szerint már egyáltalán nem kapja fel az algoritmus nagyobb eséllyel a divatos muzsikákkal bíró klipeket. Tehát kockáztass kicsit, nyugodtan válassz olyan zenét, ami neked is tetszik, nem csak a trendeknek.

Használd helyesen a hashtag-jeidet!

Népszerű tévhit a pályakezdő tiktokkerek körében, hogy minél több a bejelölt hashtag, annál magasabb a várható elérés. Olyannyira nem így van ez, hogy egyenesen kontraproduktív akció a hashtag-ek tömeges erőltetése.

A videód tartalma szempontjából irreleváns hashtag-jeid eleve ignorálásra kerülnek az algoritmus által, vagy ami még rosszabb, büntiből árnyék-ban alá helyez téged a rendszer, azaz a videód terjedését kifejezetten akadályozza.

Szóval bár kiváltképp kezdőként vonzó akció lehet hashtag-ek tucatjaival telespammelni a videóidat, te nagy bölcsen rögtön a kezdetektől tartózkodj ezek túlzott használatától. Legjobb, ha minden videód mellé legfeljebb 4-5 hashtag-et pakolsz, amelyek alatt klipjeid láthatókká válnak a nézők számára.

Lődd be ideálisan a klipjeid hosszát!

Bár a TikTok kísérleti jelleggel akár 60 perc hosszúságú klipek közlését is megengedi, nagyon nagy bakot lőhetsz ezek erőltetésével. Hiába az engedékenység, az algoritmus nem fogja preferálni a rétesrészta hosszúságúra nyújtott kontentjeidet, mert minden egyes 60 percnyi videó százhúsz 30mp-es klip elől vonja meg az engagement-et.

Phone Girls

2025-ös tavaszi állapotok szerint a TikTok videók viralitás potenciáljának maximalizálása szempontjából legideálisabb hossza 30 másodperc és 3 perc közt kell legyen, az abszolút minimum terjedelem pedig 15 másodperc. Ezalatt az algoritmus nem foglalkozik többé komolyan a klipjeiddel, efölött pedig kizárólag egy speciális kör részére fogja közvetíteni azokat, kiknek profilja igazoltan végig is nézi a hosszú videókat.

Függetlenül videóid hosszától, a TikTok a teljes hosszúság akár 75%-os megtekintését várja a nézőktől, s ezen eredményt egy 60 perces videóval szinte lehetetlenség abszolválni.

Visszajelzés
0 hozzászólás
Beágyazott kommentek
Minden hozzászólás