Nem bírják elengedni a kapitalisták az elektromos autózás nedves vágyálmát: „csak azért is győzni fognak az EV-k!”

0
Elektromos auto tolto

Lassacskán Jim Jones szektába illő vehemenciával védik az elektromos autózás egyre csak düledező jövőképét a rendszerapologéták. Valójában tényleg kettős prés alatt vergődnek a szabad piac kétségbeesett hívei, hiszen a sikertelen transzformáció örökre megrendítheti a rendszer atyaúristenségébe vetett feltétlen össznépi hitet, annak sikere esetén viszont a kommunista Kína soha vissza nem térő lehetőséget nyer az imperialista nyugat legyőzésére kapitalizmusban.

Lássuk, hogyan kergeti egy ideológiai vakságban szenvedő blogger a villanyautók győzelmének egyre csak tovaillanó rózsaszín ködfátylát.

A vonatkozó szemelvény szerzője szerint az elektromos autók győzelme azért elkerülhetetlen, mert egy felsőrendű technológiáról van szó, s a felsőrendű technológiák rendre mindig győznek. Az még hagyján, hogy a megbízhatatlan, méregdrága, biztonságtechnikailag katasztrófa, zöldnek egyáltalán nem nevezhető villanyautók nem képeznek felsőrendű technológiát, de még ha ennek doktrínáját el is fogadnánk, tele a történelem az ezt megcáfoló példákkal.

Csakhogy egy esetet említsek, a XX. század elejének Amerikájában már terítéken volt annak témája, hogy a nagyvárosok tömegközlekedését elektromos villamosokra alapozva tervezzék meg, vagy pedig éltessük a pöfékelő személyautók hegemóniáját. Mivel az olajra való permanens, soha ki nem fogyó igényben végtelen profitlehetőség leledzik, nyilvánvaló módon muszáj volt az amerikai közlekedés jövőjét teljes egészében a fosszilis üzemanyaggal operáló járművekre helyezni. Néhány renitens város, mint New York vagy San Fransisco megengedhette magának a villamosítás luxusát, mindenütt másutt az egyre csak terjedő automobilokat forszírozta a rendszer, hiszen azokat állandó jelleggel tankolni szükséges.

Girlycar

A csávó aztán nemhogy felhagyna fellengzős hazudozásaival, de nekiáll statisztikát hamisítani. Azt állítja, hogy az USA EV-eladásai már most megelőzik a hagyományos járművekét, pedig a grafikonból ama tény derül ki, hogy bár szépen növekedtek ezek értékesítései a COVID-karantén idején, mostanra eljutottunk odáig, hogy az EV-eladások növekedése alatta marad a normál járművekének, azok abszolút értékesítési számai pedig a régi vágású járművekét soha meg sem közelítették!

Mindez globális trend, mivel országtól függően az eladások 4-18%-a tartozik az elektromos autó kategóriájába, fasorban sincsenek tehát ezek mutatói a rendes autókhoz képest.

Jön aztán a következő aduász érv: az akkumulátorok folyamatos olcsósodása, aminek hála a villanyautók árai hamarosan alá mennek a hagyományosaknak. Olyannyira így van ez, hogy 2022-23-ban a kritikus ritkaföldfémek és félvezetők hiánya végett még nőtt is az akkuk előállítási költsége, az európai kontinensre települt üzemegységek pedig permanens válságban agonizálnak.

Tehát így összességében véve a csávó fejében lakozó kis manók buborék-gondolataiból adódik szerinte az ő elképzeléseinek automatikus megvalósulása, azonban gyakorlatilag semmilyen ponton nem találkoznak az ő skizofrén képzelgései a valósággal.

Ezután nemhogy felhagyna a hallucinációval, de még több hülyeséget hord össze. Például hogy az EV-k karbantartási költségei alámennek benzines társaiknak (nem igaz), hogy a villanyautók használata kényelmesebb, feltöltésük gyorsabb (mekkora hazugság!), illetve hogy az EV-k jobban gyorsulnak (ennek valóságát még sehol nem láttam visszaigazolva).

Car 6943479

Végül igazán ellenállhatatlan érvként hozza fel a villanyautók csendességét. Ez pontosan így van – oly halkak ezen alkalmatosságok, hogy sorban kaszálják el az utcákon óvatlanul szaladgáló kisgyerekeket.

Végül, legutolsó elmeprogramozási kísérletként fejünkbe plántálja, hogy eleve nincs választásunk, mindannyian automatikusan és alanyi jogon, csakis és kizárólag elektromos autókat fogunk vezetni, mert csak. Mert azok „jót tesznek a környezetnek”. Olyannyira, hogy a végletekig felfokozott ritkaföldfém-bányászat a bolygó összes megmaradt édesvíz-készletét elapasztja, a bányák környékén fekvő településeket meg természeti katasztrófák sorával pusztítja, mert a bányászat előfeltétele a természeti környezet totális megsemmisítése, ideértve ama burjánzó vegetációt is, melyeknek fontos funkciója a vízkészletek megkötése, a szárazságok vagy épp áradások, illetve komplett falvakat maga alá temető földcsuszamlások megakadályozása.

Indiában mindennaposakká váltak a katasztrofális földcsuszamlások és lassan eltűnik minden iható víz az országból, mert a ritkafémeket a folyók medrében rétegződő, többször átmosott üledékből vájják ki, s a folyók környékén minden útban álló erdőt letarolnak. Fekete-Afrikában a száraz bányák sok kilométeres környéke lakhatatlan a felszabaduló, aztán szél által messzire hordott mérgező porfelhőktől. Az akkugyárakról ne is beszéljünk, amelyek környékén a veszélyes hulladékot nagyüzemileg burítgatják a természetbe, az akkugyártás pedig a komplett vízkészletet felemészti.

Szóval az EV-k csak úgy győzni fognak, ez a retardált figura meg azt képzeli, az egész világ magától térdet hajlít az ő ostoba képzelgései előtt.

Visszajelzés
0 hozzászólás
Beágyazott kommentek
Minden hozzászólás