20-szorosan árazták túl a filléres cipőket, azonnal elkezdtek rajongani értük a burzsujok

0

Olyannyira a kutyának sem kellettek a Payless cipőbolthálózat filléres lábbelijei a népeknek, hogy azóta csődbe is ment a(z idehaza ismeretlen) üzletlánc. A világszerte 3500-nál több egységet magának tudó franchise-hálózat egyébként csupán anyaországából, az USA-ból vonult ki, 2100 beszántott butikot maga mögött hagyva, a nagyvilágban azonban továbbra is működnek a megfelelő licencet birtokló Payless boltok.

Fontos faktora a bukásnak, hogy az USA-ban a jónépek szinte mindent az internetről rendelnek. Maga a Payless azonban az olcsó bóvli megtisztelő titulust is kiérdemelte boltjainak múlt századot idéző látványvilágával és a II. világháború kartonbakancsait könnyes nosztalgiával felidéző minőségű lábbelijeivel.

A cég menedzsmentje azonban rátalált a hanyatlás ultimate magyarázó okára. Ki más volna leginkább hibáztatható, mint maguk a tisztelt vásárlók, akik egész egyszerűen nem hiszik el, hogy egy 20 dollárba kerülő tűsarkú csizma is lehet annyira elegáns, mint az egzotikus hangú olasz márkák 500 dolláros példányai?

Hogy hipotézisüket teszteljék, a Payless tulajai néhány hónappal a bekövetkező csőd előtt felállítottak egy teljesen nulláról újjáépített boltot egy plázában. Itt szépen egyenként felsorakoztatták a toszkánai romantikus éjszakákat megidéző Palessi névre átmatricázott Payless cipőket. Még a munkatársak toborzásánál is ügyeltek arra, hogy turpisságaik rejtve maradjanak, és a szerencsés felvételt nyert eladók valóban meggyőződjenek arról, hogy egy igazán nemes presztízst képviselő külföldi luxusmárka neve alatt dolgozhatnak.

A nagy nyitás reggelén a zömében nőnemű, mit sem sejtő vásárlók szinte orgazmustengerben fürdőztek az üvegszekrények mögé állított lábbelik láttán. Nem is fösvénykedtek hitelkártyáikkal és zöldhasúikkal. Úgy pakolászták az 500 dollárra felárazott 20 pengős csizmákat a kosarukba, mintha nem volna holnap.

Álriporterek is kivonultak a szerencsés vásárlókat meginterjúvolni. Ők a vendégek őszinte véleményére voltak kíváncsiak a Palessi cipőkkel kapcsolatban.

A tisztelt vásárlók pedig nem győztek áradozni ezen lábbelik nagyszerűségéről, az egyszerű, ámde ízléses formatervezésről és arról, hogy ilyen cipőkben akár egy elegáns gálavacsorán is komolyabb erőfeszítés nélkül elcsavarhatják az ellenkező nem, illetve az irigykedő nőtársak fejét. Egy nem épp egyenes hajlammal megáldott fiatalember pedig áradozott, hogy ő maga is olasz származású, és szülőhazájában nagy becsű luxuscikkek a Palessi cipői.

Mielőtt felfedték volna kilétüket, a Payless menedzserei hagyták, hogy a vásárlók kifizessék a húszszoros áron adott portékákat, majd távozás előtt szembesítették őket a keserű tényekkel. Az önleleplezést heves ledöbbenések kísérték, legtöbben azonban utólag sem bánták a vételt. Szerintük jó üzletet kötöttek a Palessivé átmatricázott cipőkkel.

A néhány órán át zajló prank során a vásárlók utólag visszakapták pénzüket, és még a Payless-szé visszavedlett luxus lábbeliket is megtarthatták.

Az akció nem segített a Payless helyzetén, akik 3 hónappal később csődöt jelentettek.