A világ egyik legdrágább akvizíciója keretében a Microsoft megvette a Bethesdát

0

Egyesek nem tartják túlzásnak 2 milliárd dollárt adni egy Minecraftért, hát most ugyanezen alakok alaposan emeltek a téten.

A Bethesda az elkövetkező hónapokban 7,5 milliárd dollárért kerül a Microsoft kezébe. A világ 5. legnagyobb játékkiadójától így olyan nagy nevű játéksorozatok kerülnek a Microsoft kötelékébe, mint a DOOM, a Wolfenstein, a Fallout, az Elder Scrolls, a Dishonored vagy a Prey.

Meglepő fordulat egy jól menő játékcéget csak úgy pikk-pakk felvásárolni, ám a háttérben azért megbúvik néminemű csalafintaság. A Bethesda az elmúlt években alaposan lejáratta magát, valamint számos bukást sikerült összehozniuk a felhasználóik felé való hazudozásaik, gyatra mód bevezetett monetizációs törekvéseik, valamint egyes portékáik kritikán aluli minősége révén. Bár az alig pár hónapja megjelent DOOM Eternal bombasikerként könyvelhető el, az utóbbi években kudarcot kudarcra halmoztak a Dishonored 2-vel, a Wolfenstein: Youngblood-dal, a Rage 2-vel, valamint az évtized egyik legnagyobb bukásaként elkönyvelt Fallout 76-tal.

Ilyen körülmények közepette a „nagy hal megeszi a kicsit” szertartás kereteiben a bajba jutott cég sürgősen vásárlót keres teljes portfoliojára, megelőzendő, hogy egy esetleges csődöt követően teljes birodalmuk a karvalytőke martalékává váljon.

doom-eternal

Mivel a Bethesda a nagy kiadócégek közül gyakorlatilag egyedüliként nem szerepel a tőzsdén, hanem szigorúan magáncégként működött idáig, védőernyő sem tornyosul fejük fölött, mellyel az elmúlt évek kudarcait valahogy átvészelhetnék.

Bár számos kiváló alkotás tartozik jelenleg a Bethesda szárnyai alá, gyakorlatilag a Skyrim-sorozat az egyetlen, saját kútfőből létrehozott termékük. Minden más bestsellerük felvásárlások, illetve külső fejlesztőstúdiók szíves közbenjárása révén vált portfoliojuk részévé.

Összességében a Bethesda az elmúlt évek lootbox, DLC -és MOBA-mániájából vesztesen került ki, így nem maradt stabil víziójuk jövőbeli pénzügyeikre vonatkozóan. A korábban egyeduralkodó AAA játékok roppant magas fejlesztési költségeik révén önmagukban nem hoznak elegendő pénzt, hogy működésüket fenntarthassák.

Ez a hanyatló stúdió tehát megfelelő időben került a Microsoft védőszárnyai alá. Na de ennyiért?