Semmiben nem befolyásolja az okostelefonok kitiltása a lurkók érdemjegyeit

0
Iskola Mobil Gyerekek Szelfi

Megszületett az első, okostelefonok kitiltásának következményeit összegző tanulmány az Egyesült Királyságban. A többek közt magyar iskolákban is tiltott alkalmatosságok tantermekből való kivezetésétől az érdemjegyek és a diákság figyelmi szintjének felfutását várták a pártállami apparatcsikok. Lássuk, hogy sikerült abszolválni a nem mindennapi vállalást.

A University of Birmingham kutatói 30 középiskola 1227 véletlenszerűen válogatott diákjának tanulmányi eredményeit, mentális állapotát és fókuszkészségét vetették össze, kik vegyesen az osztálytermi mobiltelefonozást továbbra is engedélyező, illetve tiltó iskolák nebulói voltak.

Azokban az iskolákban, melyekben eltiltották a gyerekeket az okostelefon használatától az oktatási idő alatt, egyáltalán nem növekedett a diákok teljesítménye, de még a figyelmükre vagy mentális állapotukra sem bizonyult pozitív hatásúnak az akció.

Amely iskolákban kiebrudálták a telefonokat a tantermekből, ott nem váltak a gyerekek aktívabbakká és mozgékonyabbakká sem.

Végül, a házon belüli tilalom nem változtatta meg a gyerekek viselkedését az iskola falain kívül, azaz hazaérvén ugyanolyan intenzitással nyomogatták telefonjukat, mint tették azt a tiltásokat megelőző időszakban.

Iskola Okostelefon Gyerekek

Az egyetlen, amire visszaigazolást nyertek a tudósok, hogy iskolai tiltástól függetlenül a szociálismédia-függőség nagyban befolyásolta negatív irányba a diákság mentális állapotát. Kik órákat töltöttek odahaza ennek platformjain, telefonjukat kényszerűen nélkülözvén az iskolában sem nyújtottak jobb teljesítményt, vagy érkeztek kipihentebben a tanórákra. A szélsőségesen szociálismédia-függő egyedek a rendbontást ugyanolyan intenzitással művelték mindkét fajta intézményben, függetlenül hogy épp náluk volt-e a telefon vagy sem.

Végül, a diákok mentális állapotán sem javított jottányit sem a tilalom. Mindebből a kutatók ama konklúziót vonják le, hogy az iskolai korlátozások bevezetése és érvényesítése messze nem elegendő a tinédzser fiatalság önpusztító viselkedésének visszafordítására. Ahhoz valóban törődni kellene a gyerekek igényeivel és netán agypusztító, meddő információk nyakló nélküli magoltatása helyett értelmes dolgokra tanítani őket, az meg ugye nyilván a halálnál is rosszabb.

Visszajelzés
0 hozzászólás
Beágyazott kommentek
Minden hozzászólás