
Egy hat országban – Argentínában, Dániában, Franciaországban, Japánban, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban – 12 000 ember megkérdezésével készült felmérés szerint nagyon kevesen használnak rendszeresen olyan AI-termékeket, mint a ChatGPT.
Dr. Richard Fletcher, a jelentés vezető szerzője elmondta a BBC-nek, hogy nagybani eltérés tapasztalható az AI körüli hype és az iránta való érdeklődés szintje között. A tanulmány megvizsgálta a generatív AI-eszközökkel kapcsolatos nézeteket – a termékek új generációját, amelyek képesek reagálni az egyszerű szöveges utasításokra emberi hangzású válaszokkal, valamint képekkel, hanggal és videóval.
A lakosság nagy részét nem különösebben érdekli a generatív AI, és az Egyesült Királyságban az emberek 30% -a azt mondja, hogy nem hallott a legjelentősebb termékekről, ideértve a ChatGPT-t is
– mondta Dr. Fletcher.
Ez a kutatás megpróbálta felmérni, hogy mit gondol a közvélemény, megállapítván:
– A többség arra számít, hogy a generatív mesterséges intelligencia nagy hatással lesz a társadalomra a következő öt évben, különösen a hírek, a média és a tudomány terén.
– A legtöbben úgy gondolják, hogy a generatív mesterséges intelligencia jobbá teszi a saját életüket.
– Arra a kérdésre, hogy a generatív mesterséges intelligencia jobbá vagy rosszabbá teszi-e a társadalom egészét, az emberek általában pesszimistábbak voltak.
Részletesebben a tanulmány megállapította:
– Bár a generatív mesterséges intelligencia széles körben ismert, a nyilvánosság jelentős kisebbsége – a hat vizsgált ország online lakosságának 20–30%-a – még nem hallott a legnépszerűbb MI-eszközökről.
– Használat szempontjából a ChatGPT messze a legszélesebb körben használt generatív AI-eszköz a vizsgált hat országban, kétszer-háromszor elterjedtebb, mint a következő legszélesebb körben használt termékek, a Google Gemini és a Microsoft Copilot.
– A fiatalabbak sokkal nagyobb valószínűséggel használnak rendszeresen generatív MI-termékeket. Mind a hat országban átlagosan a 18-24 évesek 56%-a nyilatkozott úgy, hogy legalább egyszer használta a ChatGPT-t, szemben az 55 év felettiek 16%-ával.
– Hat országban nagyjából azonos arányban mondták azt, hogy generatív mesterséges intelligenciát használtak információszerzésre (24%) különféle médiumok létrehozásaként, beleértve a szöveget, de a hangot, kódot, képeket és videókat is (28%).
– A hat vizsgált országban mindössze 5% mondta azt, hogy generatív mesterséges intelligenciát használt a legfrissebb hírek megszerzéséhez.