Ezért ne vegyél többé autót: hamarosan a műszerfalba épülnek az agypusztító reklámok

0

A mai világban már semmiért nem érdemes pénzt kiadni, amit a végső óráiban agonizáló vadkapitalizmus kínál nekünk. Az egész rendszert teleaggatták a felhasználókat megfigyelő, kihasználó, megzavaró, teljes agyi kapacitását lefoglaló szennyel és mocsokkal, melyek beleerőszakolják, majd benn is tartják őt a zombi-üzemmódban, a folyamatos elhülyülésben, vagy épp a szorongásban és depresszióban.

Egy újabb „kiváló technológiai innováció” a Ford cég által szabadalmaztatott reklám-kijelző, mely az utcai, illetve autópályák szélén elterülő hirdetőfalak tartalmát olvassa be az autóra szegezett kamera segítségével. A felvételt követően a hirdetés tartalmát átfuttatja egy keresőmotoron, ahonnan az eredeti hirdetés tartalma digitális formában is letölthető. Ezt megjeleníti a műszerfalunkon, vagy a két ülés közti elválasztó karosszérián (bocs, nem tudom ennek technikai megnevezését), ahol az autórádió és a navigáció is helyet foglal.

A képernyőn felbukkanó hirdetésekben extra információkat is el lehet helyezni, mint például a reklámozott szolgáltatás telefonos, illetve e-mailes elérhetőségének adatait, melyek hirdetőoszlopról való leolvasása, illetve megjegyzése nem igazán számít kivitelezhető folyamatnak vezetés közben.

Eme technológia igazából csak a szoftveres megoldások finomhangolását igényli, mivel a használandó hardver minden eleme már beépítésre került a járművekbe az elmúlt évtizedben. Az integrált kamerát gyakorta használják biztonsági célból vagy a parkolás elősegítésére, a navigációs LCD képernyő szintén része jó pár éve szinte minden járműnek. A reklámok többsége nem igényel túlzottan nagy sávszélt, akár a beépített GPS is lehet a letöltött információk közvetítő csatornája.

Előrejelzések szerint az új találmány felpezsdítheti a szériaautók üzleti modelljét. Régebben a különféle extrák beépítéséért kellett plusz lóvét fizetni, aztán a már eleve beépített szolgáltatások úgymond igénybe vételéért kellett extra pénzt leszurkolni, olykor előfizetési konstrukció formájában. A Ford innovációja lehet az első, melynek a kivezetéséért fognak a sofőrök a bankkártyáik után nyúláldozni, hogy megvásárolják a „teljes nyugalom vezetés közben” prémium csomagot.