Kikutatták a tudósok, hogyan tehetünk szert a legtöbb pénzre utcai zenészként

0

Az a „jó” a tudományban, hogy igyekszik a világ milliárdnyi egyedi tulajdonságának vizsgálata, majd statisztikai machinálása révén kifejleszteni azt az egyetlen tényezős modellt, melyet aztán mint megkérdőjelezhetetlen, univerzális és akár törvények révén érvényesíthető igazságot vezethetnek be az emberiség kárára. Megláthattuk, mindez hova-vezet a koronavírus-őrjöngés kibontakoztatásakor.

A tudomány funkciója tehát, hogy összefogjon akár sok milliárdnyi véletlenszerű számadatot, azokat kategorizálja kénye-kedve szerint, majd eredményképp kiköpjön néhány, lehetőleg egyetlen objektív valóságot leképező számjegyet, melyhez aztán az egész, milliárdnyi egyedi tulajdonságot magáénak tudó emberiségnek kötelező haptákba állva alkalmazkodni, és egyediségét beszolgáltatni a magasságos tudomány kaptárelme-rendszerébe. Ahol mindenki egy irányba sétafikál a tudósok segge után, bele a szakadékba.

Egy ilyen jellegű műveletet hajtott végre a Tilburg University kutatócsoportja, kik azt kívánták megfejteni, mikor a legildomosabb kiözönleni az utcai zenészeknek muzsikálni, hogy a lehető legnagyobb mennyiségű kalapba szórt pénzzel gazdagodjanak. Ehhez összesen három hónapon át tartottak megfigyelés alatt 72 utcai zenészt, valamint 80 ezer járókelő véleményét is kikérdezték aprópénz-dobálási szokásaikról.

Eredményeik szerint azon zenészek járnak igazán jól, és bizonyulnak leginkább méltónak az átlagot meghaladó mértékű adakozásra, kik egy hűvös vasárnapon vastagon felöltözve elsősorban klasszikus zenét játszanak. Az ő átlag javadalmazásuk óránként 35 Eurót is elérhet az egyébként 23 Eurót felmutató középszerhez képest.

Tovább lehet optimalizálni a folyamatot a következő lifehackek valamelyikének bevetésével. Kiknek repertoárjában több stílus szerepel a dzsessztől kezdve a country-n és rockon át a már említett klasszikus zenékig, ám nem vasárnaponként zenélnek, őket óránkénti átlagban 28 Eurós javadalmazásra méltatják. Amennyiben az utcai zenészek egy kisgyereket is bevetnek a produkcióba, illetve a kalapozásba, naptól és időjárástól függetlenül egyből 45 Euró fölé lövell a jövedelmük.

Másik oldalról, az adakozók szempontjából nézvén a folyamatot elsősorban azok hajlandók több pénzt dobni a kalapba, kik társaságban érkeznek a helyszínre. Csoportokon belül azok női tagjai bizonyulnak a legadakozóbb kedvűnek, így az ő szívüket melengető dallamok eljátszására érdemes minél szorgosabban gyakorolnunk.

Amennyiben további profitmaximalizáló trükköket kívánnánk bevetni, igyekezzünk egy állandó, folyamatosan ujjongó közönséget magunk mellett tudni, mely állhat beszervezett barátainkból, rokonainkból, családtagjainkból egyaránt. Az ő felfűtött hangulatuk becsalogathatja a közönség soraiba az adakozó kedvű járókelőket is. Eme egyszerű marketing-fogással a fentieknél is tágasabbra nyíló pénztárcákkal futhatunk össze.