Beach Life: Építsd fel álmaid üdülőparadicsomát!

1

A Beach Life alapból elindul Windows 10 alatt, viszont játszhatatlanul lassúnak bizonyul. E probléma orvoslásához töltsd le a DGVoodoo wrappert, majd az így nyert zip fájl MS/x86 mappájából másold át a dll fájlokat a játék főkönyvtárába, majd a dgvoodoo.conf és dgvoodoocpl.exe fájlokat is a zipből.

Indítsd el a dgvoodoocpl.exe-t, és add meg a következő beállításokat:

– Ha szeretnéd eredeti képarányban játszani a játékot, a General fülben a scaling mode-ot állítsd „stretched, 4:3 aspect ratio”-ra. Ha teljes monitorodra kihúznád a képet, akkor ezt nem kell beállítanod, viszont alapvetően 2D-s programról lévén szó nyújtott lesz a grafika.

– A DirectX fülön vedd ki a pipát a „DGVoodoo watermark” elől, okézd le a beállításokat, és máris kezdődhet a party! A felbontást nem a főmenüből, hanem játék közben tudod beállítani.

A patch erről a linkről tölthető.

Néhány tipp a végigjátszáshoz:

Kezdetben a legnagyobb kihívás a megfelelő árszínvonal kialakításában mutatkozik. Ha túl drágán adjuk szolgáltatásainkat, a vendégek bemérgednek és hazamennek, túlontúl alacsony árazásnál viszont nem lesz profit, s csődbe megyünk.

Itt a játék talán engedélyezhetett volna némiképp nagyobb szabadságot, mindenesetre a szitu a következő. Minden újonnan felhúzott épület rendelkezik alap (default) árazással. Ezzel a tapasztalatom, hogy új épületnél az első napokban gyakran elmaradoznak a vendégek, s csak később fedezik fel az új helyiséget, amivel az a probléma, hogy kampány módban minden pályához időlimitet kapunk, általában 4-10 nap között a feladataink végrehajtására. Ha határidőre nem pipálunk ki minden tételt a feladatlistában, automatikusan veszítünk. Hiába öltünk bele akár 2 órát a misszióba, kezdhetünk mindent elölről, vagy megpróbálhatjuk a mentésekben visszalépve eltalálni azt a pontot, amelynél még visszafordítható a kudarc folyamata.

Részemről a nyerő árképzés a luxusnyaralóhelyes pálya kivételével mindenhol a következőképp alakult:

Amennyiben frissen kész egy épület, a default árazást rögvest vedd lejjebb jó 10 százalékkal, s tartsd így egy napig. Így általában gyorsabban érkeznek az első vendégek. Ezután növeld szép lassan, naponta többször az árakat a defaultnál akár 10%-kal magasabb mértékig. Sajna ennyi mozgásteret enged a játék, további drágítás esetén a vendégek fellázadnak ellenünk.

Néhány napon át alaposan megfejhetjük a helyiségeket, egy hét elteltével viszont már kénytelenek leszünk árat csökkenteni, előbb az alap értékre, majd még lejjebb.

Először azt hittem, hogy az egyre fejlettebb szolgáltatások nyújtotta konkurenciaharc végett acsarkodnak az emberek a büfé megszokott árszínvonalára, aztán programhibára gyanakodtam. Végül kiderült, hogy a probléma jóval banálisabb: ahogy idősödnek az épületek, úgy amortizálódnak és szorulnak egyre gyakoribb karbantartásra, ám a folyamatnak sajnos semmi látszata nincs. Nagyjából egy hétig tudsz luxus bevételekre szert tenni belőlük, újabb egy hétig normál árat megszabni a termékeknek és szolgáltatásoknak, eljön azonban az idő, amikor alá kell menni az árakkal az átlagnak is, vagy mérgesek lesznek a vendégek. Ez nyilvánvalóan nem tesz jót a profitrátának.

E probléma elkerülésére, mely igazából csak sandbox módban ér utol bennünket (egyjátékos kampányban soha nem kapunk tíz napnál többet a küldetés teljesítésére), a munkásainkkal szépen le kell bontatni, majd újjáépíttetni az összes épületet. Akár ugyanoda, ahol korábban voltak. Az amortizáció nem vonatkozik az egyébként felépíthetetlen és elbonthatatlan központi épületre. A kiszolgáló helyiségeket, melyekben nem zajlik értékesítés (pl. takarítók, biztiőrök, animátorok szállása) szintén nem fontos újjáépíteni.

Mivel a bontás során az épület eredeti árának mintegy kétharmadát visszakapjuk, igazán nem nehéz, viszont időigényes rendszerint monitorozgatni a házak életkorát és folyamatosan újjáépíteni a régieket.

Akad néhány taktikai lehetőség is, melyeket bevethetsz a profitod felsrófolására, de szinte mindegyik rendelkezik valamiféle turpissággal. A legtöbb profitot például szinte menetrendszerűen a szuvenírbolt garantálja, ám nem kezdheted rögtön ezzel az építkezést, mivel úgy vettem észre, a szuvenírboltba kizárólag 4 vagy jobb csillagos értékelés esetén kezdenek tömegével betérni a vendégek. Előbb fel kell húzni ama infrastruktúra nagy részét – pl. vízibicikli / jetski-kölcsönző, WC, fagyis – melyek elég sokba kerülnek, de legalább pénzt sem hoznak.

Néhány pályán kötelező, az összes többin pedig ajánlott ügyelni a nemek egészséges arányára. Hogy hány férfi, illetve nő nyaral a helyünkön több egyéb statisztikai mutatóval együtt megtekinthető a csillagokra kattintva.

A statisztikák egyébként roppant alaposak, real-timeban kapunk értékeléseket (név szerint) arról, éppen hány ember részeg a szigeten, ki beteg, ki égett le a napon, ki mennyi költőpénzzel rendelkezik, stb.

Öt csillagos értékelést a vendégek boldoggá tétele által érhetjük el, melynek minimuma, hogy az üdülőparadicsomunk rendezett és jól karbantartott, biztonságos, szemétmentes, elfogadható árszínvonalú legyen.

Néhány pályán azonban szándékosan olyan szituba helyeznek minket, ahol nem lehetséges csak úgy rögvest rendbe szedni a helyet, ekkor trükkökhöz kell folyamodnunk a siker érdekében:

– Néhány pályán, kiváltképp a legutolsón, ahol egyetlen csillaggal kezdesz, minden szolgáltatás, legfőképp a szállás árszínvonalát szállítsd le akár jóval a default alá (nálam első nap 110 dolláros árnál maradtak csak meg a vendégek)

– Koktélbárokban a smiley nevezetű koktél bevezetésével, valamint erejének felsrófolásával boldogabbá teheted az embereket. Azért csak csínján a piával, ha maxra pakolod az alkohol erejét, rögvest látogatást tesz a vendégeknél a róka koma.

– A „representative chalet” felépítésével, valamint hostess kislányok verbuválásával rá lehet venni a vendégeket a maradásra. A lányok elbeszélgetnek a kicsit a nyaralókkal, s jobb kedvre derítik őket

– Ha építesz egy rakás dekorációt, szintén feljebb tornászhatod az elégedettség mértékét, de vigyázat, mert az egyenként mindössze néhány tíz dollárba kerülő elemek szétszórása pillanatok alatt kiürítheti a pénztárcádat.

További tippek:

Minden fagyizó, hamburgeres, üdítős és beach barbecue mellé helyezz ki néhány kukát, különben a vendégek az összes szemetüket szétszórják, és a takarítószemélyzet nem győzi majd a melót, arról nem is beszélve, hogy a vendégek elégedettsége is romlik a sok szemét miatt.

Az összes munkás időbeosztására fordíts alapos figyelmet. Mindig, még éjszaka kellős közepén is (sőt, kiváltképp akkor) szükség van takarítókra, meg karbantartókra, akik felügyelik az állandóan lerohadó infrastruktúrát. A későbbiekben szükségünk lehet akár 2 takarítói, karbantartói vagy biztonsági őr szállás felhúzására is, mivel épületenként csak 5 munkást képesek elszállásolni. Az építkezéseket érdemes hajnalban kezdeni, miután a vendégek az éjszakai dorbézolást követően kifizették a szállásdíjat.

Ha szűk a hely, és épp nem fér el egy elhelyezni szándékozott épület, az egér görgőjével változtathatod annak orientációját, s így van esély arra, hogy mégiscsak sikerüljön helyet szorítani az építménynek.

A pályán, melyen száznál több vendéget kell rábírnod a táncikálásra, sajna elrontották a szkriptelést, így az utolsó napon már abszolválhatatlan a feladat (éjfélig kapsz időt, ám sok vendég éjfél után érkezik, a helyek pedig csak este 9-kor nyitnak). Vagyis már a határidő előtti nap el kell érned, hogy teljesüljön a feladat. Ehhez húzz fel 2 darab theme club 1-et és egy theme club 2-t (a beach disco-t hagyd ki, mert ha ez a 3 hely felépül, a partmenti diszkóra már nem lesznek kíváncsiak a látogatók). Ezután egy igazán szemét húzást kell véghez vinned, hogy az egész közönség táncoljon kocsmázás vagy éttermezés helyett. Zárass be minden helyiséget este 9-kor, és kizárólag a clubok, valamint a WC-k maradjanak nyitva. Más lehetőségük nem lévén a vendégek végre megindulnak a tánctér felé.

Néhány pályán szükséges egy kis „out of the box” thinking. Például nem kezdesz elegendő pénzzel ahhoz, hogy fel tudj húzni néhány szükséges építményt. Ekkor nézz szét, nem-e akad épület, melyet lebonthatsz és az így nyert pénz révén kikerülhetsz a csávából. 2-3 pálya is akad, ahol neked kell kifundálnod, mely épületet adod el, hogy közben a látogatók ne gerjedjenek haragra a minőségromlás miatt.

1
2
ÉRTÉKELÉS
Grafika
9
Játszhatóság
8
Szavatosság
7
Körítés
8
MEGOSZTÁS
1 hozzászólás
Beágyazott kommentek
Minden hozzászólás
Bart
1 évvel ezelőtt

Legyen még videojáték cikk az oldalon 🙂